Literatuurlijst voorbeeld voor je scriptie aan het zoeken?
Ben jij op zoek naar een voorbeeld voor de literatuurlijst van je scriptie? Daar willen we jou natuurlijk bij helpen! Hieronder is een voorbeeld van een literatuurlijst. Deze gaat over ‘het televisieprogramma Road2Reality’. Dit voorbeeld dient als een leidraad voor jouw eigen literatuurlijst in je scriptie. Let hierbij vooral op de verschillende kopjes die te onderscheiden zijn om de noodzakelijke en (hier ook veel contextueel) belangrijke punten aan te kaarten in je literatuurlijst.
Aan de hand van persoonlijke begeleiding helpt Afstudeerbegeleider je met het opstellen van de onderzoeksmethode
Waar moet je op letten bij een voorbeeld van de literatuurlijst van je scriptie?
Elke literatuurlijst is natuurlijk anders maar het komt neer op onderstaande voorbeeld. Let bij dit voorbeeld vooral op de concrete aanpak en structuur die is gebruikt. Let erop dat de literatuurlijst van je scriptie enkel en alleen de referenties weergeeft, kan dus veel herhaling zijn en daarmee saai. Dat is gewoon zo dus ga niet proberen het “leuk” te maken om te lezen!
Voorbeeld literatuurlijst van je scriptie
Kijk hieronder voor een voorbeeld van een literatuurlijst. Hierdoor kun je je laten inspireren voor je eigen literatuurlijst. Zorg er wel altijd voor dat je de handleiding van je opleiding altijd goed doorleest. Hier kunnen namelijk specifieke eisen ten aanzien van je literatuurlijst in opgenomen staan.
Ajzen, I. (1985). From intentions to actions: A theory of planned behavior. In J. Kuhl and J. Beckmann (Eds), Action control: From cognition to behaviour (pp.11- 39). Springer Verlag, New York, New York.
Ajzen, I. (1991). The theory of planned behavior. Organizational Behaviour and Human Decision Processes, 50, 179-211.
Ajzen, I. (2005). Attitudes, Personality and Behaviour. Berkshire: Open University Press.
Allen, N.J. & Meyer, J.P., (1990). The measurement and antecedents of affective, continuance and normative commitment to the organization. Journal of Occupational Psychology, (63) 1-18.
Armitage, C. J., & Conner, M. (2001). Efficacy of the theory of planned behavior: A meta-analytic review. British Journal of Social Psychology, 40, 471–499.
Bandura, A. (2000). Exercise of human agency through collective efficacy. Current Directions in Psychologi¬cal Science, vol. 9, pp. 75–78.
Bassili, J.N., (1996). Meta-judgemental versus operative indexes of psychological attributes: the case of measures of attitude strength. Journal of Personality and Social Psychology, 71, 637-653.
Bohner, G. & Wanke, M. (2002). Attitude and Attitude Change. Hove: Psychology Press Ltd.
Cole, S. T. (2005). Comparing Mail and Web-Based Survey Distribution Methods: Results of Surveys to Leisure Travel Retailers. Journal of Travel Research, vol. 43, p. 422 – 430.
Cooke, R. & Sheeran, P., (2004). Accessibility and Temporal Stability as Moderators of Cognition-Behaviour Relations in the Theory of Planned Behavior. The Irish journal of Psychology. 25, 44-64.
Malhotra, N.K. & Birks, D.F. (2002). Marketing Research: An Applied Approach, European Edition. Harlow: Pearson Education Ltd. Mares, M-L. & Woodard, E. (2005). Positive Effects of Television on Children’s Social Interactions: A Meta-Analysis. Media Psychology, 2005, Vol.7, No.3, 301-322
Conner, M., & Armitage, C. J. (1998). Extending the theory of planned behavior: A review and avenues for further research. Journal of Applied Social Psychology, 28, 1429–1464.
Fishbein, M., & I. Ajzen. (1975). Belief, attitude, intention and behavior: An introduction to theory and research. Reading, MA: Addison-Wesley.
Fujioka, Y. (2005). Emotional television viewing and minority audience: How-Mexican Americans process and evaluate TV news about in-group members. Communication Research, 32, 566-593.
Hagger, M. S., & Chatzisarantis, N. L. D. (in press). First- and higherorder models of attitudes, normative influence, and perceived behavioural control in the theory of planned behavior. British Journal of Social Psychology.
Hannah, G. & Cafferty, T.P. (2006). Attribute and Responsibility Framing Effects in Television News Coverage of Poverty. Journal of Applied Social Psychology, 36, pp. 2993-3014.
Iyer, A., Leach, C.W. & Pedersen, A. (2004). Racial wrongs and restitutions: The role of guilt and other group-based emotions. N. Branscombe & B. Doosje (ed) (pp.262–283) Cambridge University Press, Cambridge.
Leach, C.W., Snider, N. & Iyer, A. (2002). Poisoning the consciences of the fortunate: The experience of relative advantage and support for social equali¬ty. in I Walker & HJ Smith (ed) Relative Depriva¬tion: Specification, development, and integration. Cambridge University Press, New York
Petty, R.E. & Krosnick, J.A. (1996). Attitude strength: Antecedents and concequences. Hillsdale, NJ: Erlbaum.
Sheppard, B.H., Hartwick, J., & Warshaw, P.R. (1988). The Theory of Reasoned Action: A Meta-Analysis of Past Research With Recommendations for Modifications and Future Research. Journal of Consumer Research 15:325- 43.
Terry, D.J., Gallois, C., & McCamish, M. (1993). The theory of reasoned action and health care behavior. In D. J. Terry, C. Gallois, &M. McCamish (Eds.), The theory of reasoned action: Its application to AIDS-preventive behaviour (pp. 1–28). Oxford, England: Pergamon.
Terry, D. J., & Hogg, M. A. (1996). Group norms and the attitude-behaviour elationship: A role for group dentification. Personality and Social Psychology Bulletin, 22, 776–793. Thomas, E., (2005). The role of social identity in creating positive beliefs and emotions to motivate volunteerism. Australian journal on volunteering, 10, 45-52
Thomsen, S.R. & Rekve, D. (2006). The relationship between viewing USproduced television programs and intentions to drink alcohol among a group of Norwegian adolescents. Scandinavian Journal of Psychology, 47, 33-41.
Trafimow, D., & Fishbein, M. (1995). Do people really distinguish between behavioral and normative beliefs? British Journal of Social Psychology, 34, 257–266.
Warburton, J., & Terry, D.J (2000). Volunteer Decision-Making by Older People: A test of a Revised Theory of Planned Behavior. Basic and Applied Social Psychology 22 (3): 243-55.
Gebruikte Websites
Waar vind ik meer informatie over de literatuurlijst van een scriptie?
Over het opstellen van je literatuurlijst is een hoop te vertellen, en er zijn een aantal punten waar je op dient te letten. Kijk daarom na het voorbeeld hier voor hoe wij jou hiermee kunnen helpen!
Hoe kan Afstudeerbegeleider jou verder helpen?
Wij hebben een begeleider die bij je past met wie jij één op één aan de slag gaat. We weten dat studenten een beperkt budget hebben dus houden we onze tarieven betaalbaar. Je bent in controle over je eigen proces doordat jij bepaalt wanneer je afspreekt met je begeleider. Daarnaast werken we met een “niet goed, geld terug” beleid!
Meer weten? Check dan:
Natuurlijk is de eerste stap om hulp te vragen voor je scriptie lastig terwijl je ook al veel aan je hoofd hebt met je scriptie. Daarom hebben we het maken van een afspraak makkelijk gemaakt. Vaak heb je dezelfde dag nog een afspraak!
Maak de volgende stap naar jouw afstudeermoment en vraag een vrijblijvende kennismaking aan!
Onze methode in één minuut
Sanne (student) over onze scriptiebegeleiding
Meer weten, check dan onze:
De weg naar afstuderen weer vinden
De weg kwijt in je scriptie? Had jouw begeleider of opdrachtgever net zo goed Chinees kunnen praten? Geen nood, wij helpen je om de controle terug te krijgen!
Nodige bevestiging in je keuzes
Het schrijven van je scriptie betekent veel keuzes en fouten maken. Wij kijken met je mee en bespreken wat je hebt gedaan zodat jij je er weer zeker over voelt
Deadline toch halen (realistische planning)
Een naderende scriptiedeadline zorgt voor stress. We stellen samen een realistische planning op zodat jij die deadline gaat halen!
Vertel ons wie je bent en we gaan samen met je aan de slag!
Nog één stap en je hebt je gratis kennismaking geregeld 🙂
Waarom Afstudeerbegeleider?
- Persoonlijke Scriptiebegeleiding door Experts
- Flexibele Sessies, Aangepast aan Jouw Schema
- Scriptiehulp op maat
- Resultaatgerichte scriptiebegeleiding
- Succesvol afstuderen
- Snelle Spoedbegeleiding voor Tijdsgevoelige Projecten
- Garantie op Tijdige Scriptieoplevering