Op zoek naar een voorbeeld van een praktische en wetenschappelijke relevantie voor je scriptie?

Op deze pagina is een voorbeeld te zien van een strak geformuleerde analyse. Dit voorbeeld dient als een leidraad voor het formuleren van jouw eigen praktische en wetenschappelijke relevantie. Let hierbij vooral op de duidelijkheid en volledigheid die gebruikt is bij de analyse. Maak duidelijk waarom het belangrijk is dat dit onderzoek geschreven wordt. Het voorbeeld op deze pagina gaat over de praktische en wetenschappelijke relevantie van het onderzoek naar Afstudeerbegeleider. Benieuwd naar voorbeelden van andere scriptie-onderdelen? Check ze hier!

Elk onderzoek is natuurlijk anders, maar de structuur en inkadering die bepalend zijn voor de kwaliteit van een praktische en wetenschappelijke relevantie zijn toepasbaar op ieder type. Het onderstaande voorbeeld geeft een goede indicatie van waarom dit onderzoek belangrijk is. Let bij dit voorbeeld vooral op of het allesomvattend is en of de structuur logisch is. Kijkend naar de structuur van deze analyse; vraag jezelf eens af of een lezer van de praktische en wetenschappelijke relevantie nu wel of juist niet geïnteresseerd zou worden door wat er staat? Laat je zien dat je verder kan denken? Is het goed te begrijpen? Is het logisch? Is het volledig? Wat zou jij anders doen en waarom? Aan de hand van deze vragen kun je het huidige voorbeeld kritischer benaderen waardoor je ook kritischer gaat kijken naar jouw eigen analyse!

Weet jij even niet meer hoe je verder moet met je scriptie? Vertel ons waar je tegenaan loopt via dit formulier en dan gaan we samen kijken wat wij daaraan kunnen doen.

De huidige studie zal mogelijke consequenties hebben voor het onderwijs, zoals het aanbieden van lesmateriaal in de vorm van computertaken. De beschreven onderzoeken hebben gekeken naar één vorm van bekrachtiger. Bovendien hebben niet alle studies die gebruik maakten van interne bekrachtiging gekeken naar een verscheidenheid aan stimuli. Daarnaast is er in de studies die gebruik maakten van externe bekrachtiging naar één soort bekrachtiger gekeken. In deze studie zullen interne- en externe bekrachtiging onderzocht worden. De onderzoekshypothesen maken deel uit van een onderzoeksstudie waarin er bij externe bekrachtiging onderscheid gemaakt zal worden in twee verschillende vormen van bekrachtigers (geld of cadeau). De hypothesen in de huidige studie zullen zich enkel richten op geld en feedback als externe bekrachtiging, waarin geld zal verschillen in hoeveelheid (één of tien euro). Een cadeau als externe bekrachtiger in deze studie is hier dus niet van belang. Er zal worden gekeken naar het verschil van bekrachtiging in het geven van feedback, het geven van geld na afloop van de taak en een taak waarin game-elementen zijn toegevoegd. Vervolgens wordt er gekeken naar de verschillen bij kinderen met en zonder ADHD.

Weet jij even niet meer hoe je verder moet met je scriptie? Vertel ons waar je tegenaan loopt via dit formulier en dan gaan we samen kijken wat wij daaraan kunnen doen.

Kijk allereerst of jij met je huidige kennis over het schrijven van een scriptie in staat bent om een praktische en wetenschappelijke relevantie te formuleren. Het huidige voorbeeld helpt je daarbij omdat het duidelijkheid schept over de vorm en structuur van dit deel. De daadwerkelijke inhoud van de praktische en wetenschappelijke relevantie hangt natuurlijk af van wat je precies onderzoekt in je scriptie. Ben jij nog onzeker over het formuleren van een kwalitatief hoogwaardige relevantie analyse? Of zou je jouw stuk graag een keer door een van onze professionele begeleiders na willen laten kijken? Dat kan! Neem vandaag nog contact met ons op en voorkom onnodige vertraging tijdens het afronden van je scriptie.

Kom je er niet uit met enkel dit voorbeeld, heb je vragen of wil je er met iemand over sparren die er verstand van heeft? Dan staat er bij Afstudeerbegeleider een team voor jou klaar om je hier direct mee te helpen. Wij hebben een begeleider voor je die bij je past met wie jij één op één aan de slag kunt gaan. Deze persoon kan ervoor zorgen dat jij snapt wat je aan het doen bent zodat jij flinke stappen vooruit kunt zetten bij het schrijven van je scriptie.

 

We weten dat studenten een beperkt budget hebben dus houden we onze tarieven betaalbaar. Je bent geheel in controle over je eigen proces omdat jij bepaalt waar, wanneer, hoe lang en met welke begeleider je afspreekt. Daarnaast werken we met een “niet goed geld terug” beleid; dit houdt in dat je er gedurende de eerste 20 minuten voor kunt kiezen om kosteloos te stoppen met de begeleiding.

 

Wij begrijpen dat het lastig kan zijn om hulp te vragen bij het schrijven van je scriptie; wij hebben het maken van een afspraak daarom zo makkelijk mogelijk voor je gemaakt. Vaak heb je dezelfde dag nog een afspraak! We zijn ook in de avond (tot 22:00) bereikbaar via Whatsapp of 020 – 752 2702

Zet dus snel de volgende grote stap richting jouw afstudeermoment en vraag een vrijblijvende kennismaking aan!

De weg naar afstuderen weer vinden

De weg kwijt in je scriptie? Had jouw begeleider of opdrachtgever net zo goed Chinees kunnen praten? Geen nood, wij helpen je om de controle terug te krijgen!

Nodige bevestiging in je keuzes

Het schrijven van je scriptie betekent veel keuzes en fouten maken. Wij kijken met je mee en bespreken wat je hebt gedaan zodat jij je er weer zeker over voelt

Deadline toch halen (realistische planning)

Een naderende scriptiedeadline zorgt voor stress. We stellen samen een realistische planning op zodat jij die deadline gaat halen!

Vertel ons wie je bent en we gaan samen met je aan de slag!

Nog één stap 🙂

  • Vertel ons waar je tegenaan loopt in je scriptie en wij laten je weten wat wij daaraan kunnen doen!

Waarom Afstudeerbegeleider?

Wat kan je verwachten van de scriptiebegeleider

Onze methode in één minuut

0 studenten
(meer zelfs) zijn je voorgegaan
Wat zeggen andere studenten over onze begeleiding