Voorbeeldprocedure voor je scriptie aan het zoeken?

Ben jij op zoek naar een voorbeeld voor jouw procedure? Daar willen we jou natuurlijk bij helpen! Hieronder vind je een voorbeeld van een procedure voor een onderzoek naar ADHD. Dit voorbeeld dient als een leidraad voor jouw eigen onderzoeksmethode van je scriptie. Let hierbij vooral op de verschillende kopjes die te onderscheiden zijn om de noodzakelijke en (hier ook veel contextueel) belangrijke punten aan te kaarten in een procedure.

het is een voorbeeld. Het kan zijn dat jouw opleiding andere/afwijkende eisen stelt aan de weergave van de procedure.

Lees hier waar we jou bij kunnen helpen of hoe we je begeleiden met de onderzoeksmethode van je scriptie. Aan de hand van persoonlijke begeleiding helpt Afstudeerbegeleider je met het opstellen van de onderzoeksmethode!

Het onderzoek bestaat in totaal uit drie afspraken, één intake-afspraak en twee testafspraken. De intake-afspraak bij de ADHD-groep neemt ongeveer 90 minuten in beslag en bij de Controle-groep ongeveer 60 minuten. Tijdens de intake-afspraak van de ADHD-groep wordt er bij de ouder(s) de DISC-IV afgenomen en tegelijkertijd bij het kind in een andere ruimte de CBTT en de subtesten van de WISC-III. Bij de intake-afspraak van de Controle-groep vullen ouders de CBCL in en wordt er bij het kind in een andere ruimte de CBTT en de subtesten van de WISC-III afgenomen. De testafspraken duren ongeveer 45 minuten per afspraak.

Voorafgaand aan het testen worden alle vragenlijsten afgenomen en wordt de informed consent door de ouders ingevuld. Testafspraken vinden per kind één keer per week plaats gedurende twee weken. Nadat de instructies zijn gegeven wordt er aan de taak begonnen. Nadat het kind klaar is met de eerste taak (na ongeveer 20 minuten) wordt er pauze gehouden (van ongeveer 5 minuten). Na de pauze wordt de tweede taak op dezelfde manier afgenomen. Het gewonnen geld wordt pas aan het einde van de afspraak aan het kind gegeven. In de twee testafspraken zullen alle vier de condities (feedback-only, geld -waarvan 1 of 10 euro- en gameconditie) worden uitgevoerd, in gecounterbalancede volgorde. Per testafspraak worden er dus twee condities uitgevoerd, waarvan één altijd een geld bekrachtigingsconditie (1-euro conditie of 10-euro conditie).

Ouders van kinderen uit de ADHD-groep vullen de CBCL in tijdens de testafspraak. Na afloop van de sessie waarin het kind de laatste geld-bekrachtigingconditie heeft uitgevoerd mag het kind voordat hij zijn geld krijgt een cadeau kiezen uit vijf cadeaus van dezelfde monetaire waarde als het geld. Vervolgens wordt het geld naast dit cadeau gelegd en wordt het kind gevraagd te kiezen of hij liever het geld of het cadeau mee naar huis neemt. Het kind mag de prijs van zijn keuze houden. Tot slot worden ouders nog uitgenodigd voor de presentatie van de bevindingen van het onderzoek op de instellingen of scholen.

Weet jij even niet meer hoe je verder moet met je scriptie? Vertel ons waar je tegenaan loopt via dit formulier en dan gaan we samen kijken wat wij daaraan kunnen doen.

Lees hier waar we jou bij kunnen helpen of hoe we je begeleiden met de onderzoeksmethode van je scriptie. Aan de hand van persoonlijke begeleiding helpt Afstudeerbegeleider je met het opstellen van de onderzoeksmethode!

De weg naar afstuderen weer vinden

De weg kwijt in je scriptie? Had jouw begeleider of opdrachtgever net zo goed Chinees kunnen praten? Geen nood, wij helpen je om de controle terug te krijgen!

Nodige bevestiging in je keuzes

Het schrijven van je scriptie betekent veel keuzes en fouten maken. Wij kijken met je mee en bespreken wat je hebt gedaan zodat jij je er weer zeker over voelt

Deadline toch halen (realistische planning)

Een naderende scriptiedeadline zorgt voor stress. We stellen samen een realistische planning op zodat jij die deadline gaat halen!

Vertel ons wie je bent en we gaan samen met je aan de slag!

Nog één stap 🙂

  • Vertel ons waar je tegenaan loopt in je scriptie en wij laten je weten wat wij daaraan kunnen doen!

Waarom Afstudeerbegeleider?

Wat kan je verwachten van de scriptiebegeleider

Onze methode in één minuut

0 studenten
(meer zelfs) zijn je voorgegaan
Wat zeggen andere studenten over onze begeleiding